Keadaan terkini surau di The Shore


Hari ini ( 23 April 2017 ) saya telah singgah semula ke surau di dalam bangunan "The Shore" yang terletak di Jalan persisiran Bunga Raya, Melaka. Ia berhampiran dengan Plaza Hang Tuah (Ocean).

Bangunan ini menggabungkan pusat beli belah, hiburan dan hotel dalam satu tempat.

------------------------------

Pada bulan Januari 2015, saya telah datang ke surau The Shore buat pertama kali dan telah membuat artikel mengenai keadaan surau pada masa itu ( untuk membaca artikel berkenaan, klik di sini )

Apa yang boleh saya maklumkan di sini bahawa keadaan suraunya bertambah baik dan pihak pengurusan "seolah-olah" membaca ulasan saya di dalam artikel yang saya terbitkan dalam blog ini. 

Dalam artikel berkenaan, saya ada menyarankan agar pihak pengurusan membuat semakan rujukan dari pihak berkuasa di Melaka berkenaan dengan penentusah arah kiblat Dan kini mereka telah memaparkan sijil perakuan penentusah arah kiblat.


Malah surau untuk lelaki telah dipindahkan ke kawasan yang lebih luas ( dalam kawasan yang sama ). Sebelum ini surau lelaki bersebelahan dengan surau untuk perempuan dan hanya dipisahkan dengan langsir tebal yang dijadikan tirai pemisah.

Hadapan surau untuk jemaah lelaki

Berikut adalah suasana di dalam surau untuk jemaah lelaki. Keadaan lebih selesa dengan ruang solat yang lebih luas dan berpenghawa dingin :


Tempat ambil wudhu'


Ruang letak sejadah, kain sarung dan cermin :


Ruang solat :

  


Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan