Hasil Latihan 1 Malaysia : Asas Sulaman Manik 3D di Melaka


Pada 08 / 06 / 2013 hingga 09 / 06 / 2013 yang lalu, saya telah menyertai program Latihan 1 Malaysia iaitu bagi kursus Asas Sulaman Manik 3D. Sebelum ini saya dah biasa dengan benang dan jarum kerana saya membuat dan menjual keychain berasaskan fabrik felt cuma jahitan yang berkenaan dengan manik saya belum pernah belajar.

Kursus ini adalah dianjurkan melalui landasan GIATMARA Kota Melaka dengan kerjasama usahawan dari Kelab Usahawan GIATMARA Melaka iaitu syarikat  I Sha Creative Centre, yang bertempat di Tingkat 4, Kompleks Hang Tuah, Jalan Hang Tuah, Melaka.

Saya "join" kursus ini dengan matlamat untuk "upgrade" kan produk felt saya kerana di masa akan datang saya akan cuba untuk membuat produk-produk "free gift" atau "door gift" yang bersesuaian dengan majlis-majlis keraian seperti perkahwinan atau majlis ulang tahun.  Lebih menarik lagi, dalam kursus ini, saya merupakan peserta lelaki tunggal yang menyertainya.

Berikut saya kongsikan beberapa gambar suasana semasa kursus :


 

 


 Inilah hasil kraftangan berasaskan manik yang saya buat semasa menyertai kelas Asas Sulaman Manik 3D

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan