Cerita seorang Cina selepas PRU13


Apa bezanya Cina yang berkawan dengan orang Melayu dalam Pakatan Rakyat dengan Cina yang berkawan dengan Melayu dalam Barisan Nasional?.  Secara kasarnya tidak kelihatan perbezaan nyata tetapi telah banyak berlaku perkara yang selama ini tidak terfikir oleh kita apabila ada perkara baik yang berlaku apabila rakan-rakan yang bukan beragama Islam "ditunjukkan" serta "diperdengarkan" cara hidup orang Islam yang sebenar.

Berikut saya konsgikan "penyataan" dari sebuah akaun facebook yang menggunakan nama Ainon Mohd. , mengenai kisah seorang Cina selepas mendengar ceramah dari Tuan Guru Dato' Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat :

" Tadi saya berbincang dengan seorang jurutera Cina yang juga pengundi di Parlimen Titiwangsa. Selesai hal kerja, kami makan tengahhari bersama. Dalam borak kosong kami, dia mengaku penyokong DAP dan mengundi calon PAS pada PRU13. Selesai makan, saya tengok pinggannya licin, tiada sedikitpun sisa. Saya berseloroh, "Licin makan. Lapar sungguh orang KL". Dia tersengih menjawab," Hari tu saya ada dengar ceramah Tok Guru ( Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat ). Dia cakap membazir ni perangai kawan baik syaitan, perangai orang sombong, Tuhan tak suka. Dulu saya suka makan tak habis. Lepas ceramah tu saya tak membazir lagi. Makan mesti licin."

Ya, adakah itu dikatakan "Cina Celaka Chauvinist Rasis Penghancur Islam Perosak Melayu"?


*
Cina sokong BN = Cintakan Malaysia
Cina sokong PR = Rasis/Chinese Tsunami
Melayu sokong BN = Patriotik
Melayu sokong PR = Kuda Cina

**

Sampai bila?

Seranglah cina beribu kali pun dengan andaian-andaian kita, kalau anda rasa itu imej yang baik untuk status Islam yang ada dalam IC kita.

***

Adanya Islam bukan hanya untuk dipertahankan atas dasar perlembagaan, tapi juga untuk dihebahkan atas dasar keamanan!

Diambil cerita berkenaan dari akaun Facebook Abdul Rahim Hilmi Zakariya

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan