Profil penyampai Sinar Pagi (Sinar.fm) - Khairil Rashid, Salih Yaccob dan Raja Azura

 

Saya mula mendengar stesyen radio Sinar FM sejak ia menumpang frekuensi stesyen radio Era.FM.  Sehinggalah kini saya stesyen radio berkenaan masih menjadi pilihan utama saya terutamanya semasa segmen "Sinar Pagi" yang dikelolakan oleh trio Sinar Pagi iaitu Khairil Rashid (Krill), Kak Engku @ Raja Azura (K.E.) dan Salih Yaacob (SY).

Bagi saya gandingan mereka adalah serasi dan menjadi daya penarik utama untuk stesyen radio Sinar.FM menjadi antara stesyen radio yang popular di Malaysia.  Kemunculan mereka pasti akan menceriakan pagi pendengar stesyen radio berkenaan dengan celoteh-celoteh dengan topik-topik yang menarik dan lucu setiap hari Isnin hingga Jumaat bermula dari jam 6.00 pagi sehingga 10.00 pagi.

Berikut adalah maklumat ringkas bagi trio "DJ" bagi segmen Sinar Pagi :


Nama saya: Khairil Rashid

Umur saya dalam tempoh 10 dari sekarang
: 13,574 hari.

Kaset/Album Pertama dimiliki dengan wang sendiri
: Album Flybaits yang gambar kartun mereka dalam gelanggang tinju.

Masakan pertama yang saya masak dengan jayanya:
Ketam goreng berlada

Lokasi perlancongan tempatan yang saya tak pergi-pergi lagi/kenapa
: Pulau Perhentian sebab tak henti-henti bekerja (….bodek boss).

Warna kegemaran saya dan mengapa
: Hijau sebab ianya menyegarkan minda.

Filem yang membuatkan saya ketawa
: Filem-filem komedi seperti Meet The Parents, Meet The Fockers

S
aya menjadi seorang yang sensitif bila: Mengantuk.

Saya akan pergi ke Jalan Masjid India
untuk beli baju raya.

Sekiranya diminta menjadi wakil Malaysia ke PBB
, saya nak cakap pada Israel ` He, korang tak de anak bini ke, tak de perasaan ke?.

Terpilih sebagai duta makanan Malaysia ke satu pameran Makanan Dunia dan diminta mencipta satu resepi istimewa melambangkan budaya bangsa Malaysi
a, saya akan namakan resepi Rendang Malaysia.

Jika saya terserempak dengan hantu,
saya akan rakam video dia dalam handphone, sape nak tengok kena download melalui blog saya, satu download RM10….

Idola Saya
ialah ayah saya

Erti persahabatan pada diri saya adalah
..saling hormat menghormati dan mengambil berat antara satu sama lain.

`
Rumahku Surgaku’ bermakna..bukan saja saya sekeluarga, malah sesiapa saja yang bertandang ke rumah saya akan merasa gembira, tak percaya datanglah rumah….


 

Nama saya: Salih Yaccob.

Umur saya dalam tempoh 10 dari sekarang: 47 tahun 3 bulan……

Kaset/Album Pertama dimiliki dengan wang sendiri: Tak ada.

Masakan pertama yang saya masak dengan jayanya
: Mee segera.

Lokasi perlancongan tempatan yang saya tak pergi-pergi lagi/kenapa
: Pulau Perhentian. Tak ada masa nak pergi.

Warna kegemaran saya dan mengapa: Putih sebab bersih.

Filem yang membuatkan saya ketawa
: Filem madu tiga.

Saya menjadi seorang yang sensitif bila
: Ada yang menderita kerana peperangan

Saya akan pergi ke Jalan Masjid India
untuk pergi kedai Din Wahab.

Sekiranya diminta menjadi wakil Malaysia ke PBB, saya nak minta maaf kerana manusia sendiri menjadikan dunia ni penuh dengan kemusnahan akibat peperangan, pencemaran dan ketamakan.

Terpilih sebagai duta makanan Malaysia ke satu pameran Makanan Dunia dan diminta mencipta satu resepi istimewa melambangkan budaya bangsa Malaysia, saya akan namakan resepi itu Makanan Lazat sebab rasanya sedap.

Jika saya terserempak dengan hantu, buat don’t know aje.

Idola saya ialah.. saya sendiri.

Erti persahabatan pada diri saya adalah.. jujur dalam persahabatan.

Rumahku Surgaku’ bermakna.. rumah tempat beribadah satu keluarga.




 

Nama saya: Raja Azura Binti Tengku Ahmad Tajudin.

Umur saya dalam tempoh 10 dari sekarang
: 18 tahun…eh taklah tapi rahsia..he he he

Kaset/Album Pertama dimiliki dengan wang sendiri: Udah lama…tak ingat.

Masakan pertama yang saya masak dengan jayanya: Sambal goreng ikan bilis dan sum sum daun pandan. Masa tu darjah 2

Lokasi perlancongan tempatan yang saya tak pergi-pergi lagi/kenapa
: Banyak tempat belum dilawati sebab sibuk sangat.

Warna kegemaran saya dan mengapa: 12 warna lunar kerana semua warna ada.

Filem yang membuatkan saya ketawa
: Filem-filem arahan Allahyarham Tan Sri Dr. P. Ramlee.

Saya menjadi seorang yang sensitif bila: Ada orang berlagak depan saya dan menipu.

Saya akan pergi ke Jalan Masjid India untuk beli baju raya Din Wahab.

Sekiranya diminta menjadi wakil Malaysia ke PBB,
saya akan lihat dulu perkembangan di sana dan minta balik ke tanah air kerana saya ni seorang yang sensitif.

Terpilih sebagai duta makanan Malaysia ke satu pameran Makanan Dunia dan diminta mencipta satu resepi istimewa melambangkan budaya bangsa Malaysia
, saya akan namakan resepi itu Best Lauk Malaysia kerana lauk Malaysia memang best dan orang putih tak tahu banyak tentang lauk-pauk Malaysia.

Jika saya terserempak dengan hantu, ..ee..hantu ke? Err tumpang lalu.

Idola saya ialah..Bonda saya le

Erti persahabatan pada diri saya adalah..Bantu menbantu, ikhlas serta menjadi pendengar yang setia.

`Rumahku Surgaku’ bermakna..Rumah adalah segala-galanya, menjadi tempat tidur yang penting dan memupuk keluarga bahagia.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan