Jawatan kosong di Malaysia


Assalamualaikum....

Dengan ikhlas saya katakan, saya amat terkesan dengan gambar ini.  Janganlah anda menganggap ianya satu jenaka sebaliknya sebagai peringatan yang sangat bagus untuk "kehidupan selepas mati".

Kita seringkali terlalu leka dan sibuk mencari "kerja kosong" bagi memenuhi tuntutan hidup di dunia sedangkan kerja kosong bagi menyediakan diri di alam kehidupan selepas mati nanti seringkali diabaikan dan diambil ringan.

Jika kita mengambil dunia, kita hanya mendapat dunia semata-mata, namun Allah SWT telah berjanji bahawasanya jika hambaNya mengambil akhirat, maka akan dapat kedua-duanya iaitu dunia serta akhirat.

Dan ingatlah wahai saudara seagama ku......

Apabila bangun tidur, tanya kepada diri sendiri :

“Kenapa ALLAH masih hidupkan aku pada hari ini?”

Jawapan yang dicadangkan Imam Al-Ghazali :

“Kerana dosaku terlalu banyak. ALLAH masih izinkan (beri masa) aku untuk bertaubat.”


"Ya Allah... ampunilah dosa ku... berikanlah aku kekuatan dan ketetapan hati untuk 
aku menyempurnakan diri ku sebagai seorang muslim yang layak ke syurgaMu...."

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan