Telefon Mudah Alih Southern BM Mobile : Model 3000A

Klik pada gambar di atas untuk ke laman web SBM   

Assalamualaikum...

Pada tarikh   20/07/2011 yang lalu, saya telah membeli telefon keluaran SBM (Southern BM Mobile) Model 3000A. Lantaran kesibukan urusan kerja, terus terlupa nak buat artikel untuk "hp" baru ini yang telah menjadi milik saya.  Baru malam ni rajin nak buat...   Berikut adalah gambar "hand phone" tersebut beserta spesifikasinya :



Spesifikasi 3000A :
  • Dual sim dual standby
  • Language : English / Malay
  • FM radio
  • MP3 / MP4
  • Digital camera
  • Flashlight (lampu picit da....)
  • E-book reader
  • Bluetooth
  • Support 4GB T-Flash (memory card)
  • Facebook function 
  • Internet Service 

Komen saya :

-Hp ni sudah hampir lengkap untuk gaya hidup zaman kini kerana ia boleh membuat pelbagai aktiviti yang menjadi hobi pengguna gajet mudah alih ini seperti mendengar muzik, merakam suara, merakam gambar, berkongsi fail mp3 dan mp4, cuma kekurangannya hanya tidak boleh membuat rakaman video.

Tapi sesuailah dengan harga yang ditawarkan.  Dengan RM135.00 (setelah membuat tawar menawar), saya dapat memiliki hp ini. Ditambah lagi dengan kemampuannya menghidupkan dua kad sim serentak.  Cuma saya perlu membiasakan diri saya dengan sistem sms nya kerana atas sebab susunan menu dan fungsi dalam aplikasi sms serta "keypad" model 3000A ini telah mengurangkan kepantasan saya menaip sms.  Mungkin kerana sebelum ini telah terbiasa dengan model-model telefon keluaran Nokia.

Sebagai tambahan ciri-ciri yang sedia ada, perkara yang menarik pada telefon ini ialah ianya menggunakan charger dan bateri yang serasi dengan keluaran Nokia.  Jadinya tiada masalah dan mudah kalau nak gantikan bateri baru ataupun tertinggal charger bila keluar ke mana-mana.  Atas faktor inilah yang menjadi antara penyebab utama saya memilih serta membeli sesebuah model telefon selain dari pada bajet kewangan yang ada.

( Bagi yang sudah biasa dengan hp Nokia, tulisan pada keypad dah tak kelihatanpun masih boleh dengan pantas menaip sms dan hafal susunan huruf dan nombornya... )

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan